عضو كميسيون عمران مجلس با بيان اينكه اين كميسيون نسبت به قانون ماليات بر ساخت و ساز موضع خواهد گرفت و براي اصلاح آن ورود خواهد كرد، گفت: اين قانون قطعاً موجب كاهش انگيزه ساخت و ساز و به هم خوردن عرضه و تقاضا خواهد شد.

سيد احسن علوي در پاسخ به اين سؤال كه آيا كميسيون عمران نسبت به قانون ماليات بر ساخت و ساز كه مورد اعتراض كارشناسان و انبوه‌سازان است، موضع‌گيري كرده و براي اصلاح آن ورود خواهد كرد، گفت: قانون ماليات بر ساخت و ساز قطعاً موجب كاهش انگيزه براي ساخت و ساز از سوي انبوه‌سازان خواهد شد و همين موضوع موجب مي‌شود تا عرضه و تقاضا بيش از پيش به شرايط نامطلوبي برسد.

وي افزود: اين قانون باعث خواهد شد سازندگان بزرگ و انبوه‌سازان سرمايه‌هاي خود را به جاي سرمايه‌گذاري در بخش مسكن به ساير بخش‌ها منتقل كنند. علوي با اشاره به اينكه سرمايه‌گذاران نبايد سرمايه خود را مسكوت بگذارند و بايد در بخش مسكن سرمايه‌گذاري و اشتغال ايجاد كنند، اظهار داشت: قطعاً كميسيون عمران مجلس بررسي خود را در خصوص اين قانون انجام و به اين موضوع ورود خواهد كرد.

عضو كميسيون عمران مجلس اضافه كرد: در اين قانون اشخاص حقيقي و حقوقي از يكديگر تفكيك داده شده‌اند كه اين نمي‌تواند به عرضه مسكن كمك كند. به گفته وي، وقتي يك سازنده حقيقي بداند كه اگر تا سه سال واحد مسكوني ساخته شده را به بازار عرضه نكند، از ماليات معاف خواهد شد قطعاً از عرضه مسكن خودداري و همين موضوع به احتكار مسكن كمك خواهد كرد.علوي در خصوص ماليات بر خانه‌هاي خالي از سكنه گفت:

كميسيون عمران بارها دريافت ماليات از خانه‌هاي خالي از سكنه را مطرح كرده است

كه متأسفانه به دليل اينكه برخي از مسئولان چندين واحد مسكوني دارند، علاقه‌اي به مطرح شدن و تصويب اين موضوع در مجلس ندارند. نماينده مردم سنندج ادامه داد: در بيشتر كشورهاي پيشرفته هر فردي مي‌تواند يك واحد مسكوني داشته باشد و براي بيشتر از يك واحد مسكوني بايد 40 درصد ماليات بدهد، بنابراين اميدوار هستيم دريافت ماليات از خانه‌هاي خالي از سكنه بتواند بسياري از واحدهاي مسكوني كه ميلياردها تومان سرمايه را در خود حبس كرده‌اند به بازار عرضه شوند.

منبع : خبرگزاری فارس

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • 5 × سه =

تماس سریع
×

Powered by ESKANMAG IT

× پشتیبانی آنلاین