پیشرفته‌ترین ساختمان‌های جهان را ببینید

آیا بهترین ساختمان‌های دنیا را دیده‌اید؟ ما به شما چند ساختمان برگزیده از لحاظ معماری و نوآوری از بین 343 طرح از 58 کشور را معرفی می‌کنیم.

اولین ساختمان برگزیده این طرح‌ها و منتخب مسابقات معماری 2016 برج مسکونی هوالین(Hualien) تایوان است. ساختار این ساختمان مانند رشته کوه بوده که به دریا ختم می‌شود. این ساختمان برای افراد بازنشسته بهترین مکان زندگی محسوب می‌شود؛ و دارای مسیر پیاده‌روی و دویدن است، همچنین دارای سقف‌های سبز برای کاهش گرمای ناشی از تابش خورشید است.

دومین طرح مرکز عمومی در پوگیو پیچنزا(Poggio Picenze) ایتالیا است؛ که جایگزین ساختمان آسیب‌دیده از زلزله در سال 2009 شده است. این ساختمان با کاج‌های بلند پوشیده شده و دارای فضای سبز زیگزاگ مانند است.

سومین ساختمان موزه مسنر ماونتن(Messner Mountain) زاها حدید است. در بالای این ساختمان در ارتفاع 7500 فوت بالاتر از سطح دریا مکانی برای تحقیق در مورد زمین شناسی، کوه، سنت و فرهنگ است. همچنین این موزه دارای تونل‌های کوهستانی است.

چهارمین منتخب معماری، موزه هنر یین‌چوان چین در دامنه رودخانه زرد است. که توسط معماری ناشناس با الهام از کوه و رودخانه اطراف آن ساخته شده است. این ساختمان با فایبرگلاس ساخته و با سیمان تقویت شده است.

سازه “پروانه‌” پنجمین ساختمان منتخب است. که منزل بیش از 500 نوع پروانه است. نمای طلایی آن با 4000 متر مکعب آلومینیوم با پوشش شیشه‌ای ساخته شده که تنظیم‌کننده دمای داخلی است.

ششمین ساختمان، ساختمان اداری با چاپ سه‌بعدی است که اولین ساختمان ساخته شده با این فناوری طی 17 روز است که محیط کاری بسیار راحت و آرامی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ساختمان الحاقی جدید زاها حدید در دانشگاه آکسفورد نمایی زیبا به حیاط دانشگاه داده که از دیگر منتخبین این جشنواره بود.

ساختمان Robert Parfett مکانی برای بیماران سرطانی برای درمان و پناهگاهی برای فرار از بیماری است. این مکان برای افزایش روحیه و کمک به درمان افراد با نور طبیعی و درختان ساخته شده است. درهای شیشه‌ای متحرک اجازه مشاهده بیرون و ورود و خروج هوای تازه را می‌دهند.

کودکستان Hanazono در ژاپن ساختمانی با طراحی زیباست که در برابر طوفان مقاوم است. نمای آن فولاد تقویت شده با سیمان و مشبک است و به راحتی نور درون ساختمان نفوذ می‌کند.

تقاطع ریلی اسکله قناری لندن با 7طبقه از دیگر منتخبین جشنواره معماری است. در این پروژه 1000 فوت الوار تزیین شده با میلگرد و چادر با لایه ETFE وجود دارد که اجازه ورود نور برای رشد گیاهان زیرین را می‌دهد.

آخرین منتخب جشنواره برج شینسگا اینترنشنال Shinsegae International در سئول است. این برج دارای سقف متحرک سبز بوده و مکانی ادارای و فضایی برای خرده فروشی و عمده فروشی دارد.

 

پیشرفته‌ترین

پیشرفته‌ترین ساختمان‌های جهان

پیشرفته‌ترین ساختمان‌های جهان

پیشرفته‌ترین ساختمان‌های جهان

 منبع : ایسنا

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • دوازده + پنج =

تماس سریع
×

Powered by ESKANMAG IT

× پشتیبانی آنلاین