امروزه با توجه به  آشکار شدن خطر فرآورده های شیمیایی واهمیت حفظ محیط زیست ، استفاده از مواد طبیعی برای نظافت روز به روز بیشتر می شود ، شما را با برخی از این راه ها آشنا می کنیم .

675d28c04794e3c683f4419536c4c15f_L

موثرترین فرآورده های طبیعی

همه ما چنین چیزی را دیده ایم: دیگی که روی اجاق است و قبل از اینکه ما متوجه شویم، محتویاتش سر می رود. آلودگی وحشتناک است و ما تا پایان فرآیند طبخ غذا قادر به انجام کار زیادی نیستیم. زمانی که امکان تمیز کردن گاز وجود دارد، مواد سر رفته سوخته است و اینجاست که کار دشوار آغاز می شود.

شوینده های خریداری شده کار بزرگی انجام می دهند و به نظر می رسد به گونه ای اعجازآمیز سخت ترین لکه های سوخته را از بین می برند. دلیلش این است که آن ها از عناصر شیمیایی بسیار قدرتمندی استفاده می کنند. اکثر شوینده های اجاق گاز که در دسترس خرید هستند نیازمند این هستند که در مکان هایی با تهویه مناسب استفاده شوند. و بویی که از خود به جا می گذارند می تواند بیماری زا باشد.

خبر خوب این است که نیاز نیست از این فرآورده های سمی استفاده کنید. فرآورده های طبیعی موجود هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید و احتمالا چنین محصولاتی را در کابینت آشپزخانه تان دارید.

نمک – بدون بوی سوخت

نمک چیزی است که همه در کابینت دارند و می تواند برای تمیز کردن آلودگی اجاق مورد استفاده قرار بگیرد. وقتی که اجاقتان هنوز گرم است، لایه ای نمک روی سطح آن بپاشید. برای مدتی صبر کنید و سپس در حالی که دستکش به دست کرده اید، با پارچه یا دستمالی کهنه روغن آلودگی ها را پاک کنید. وقتی اجاقتان کاملا سرد شد، می توانید نمک بیشتری اضافه کنید و باقی مانده آلودگی ها را پاک کنید. استفاده از نمک راه خوبی برای تمیز کردن اجاق است، به علاوه زمان بعدی که اجاق را روشن می کنید در آشپزخانه تان بوی سوخت حس نمی کنید.

لیمو ترش – برای راحت تر پاک کردن

اگر اجاقتان بعد از سر رفتن غذا یا حادثه آشپزی واقعا بو می دهد، لیمو ترش عالی است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که 2 لیمو ترش را با یک اینچ آب درون ظرف غذا بچلانید. بقیه لیمو را هم اضافه کنید و ظرف را به مدت 30 دقیقه با بالاترین دما روی اجاق گاز قرار دهید.نه تنها اجاق بوی خوبی می دهد، بلکه عصاره لیمو مواد چرب روی سطح اجاق را نرم و تمیز کردن آن را آسان تر می کند.

clean-oven-2

جوش شیرین و سرکه – خراشیدن را فراموش کنید.

اگر غذایتان سوخته است، جوش شیرین جایگزین طبیعی خوبی برای شوینده های خریداری شده است. روی اجاقتان جوش شیرین بپاشید و سپس رویش قطرات آب بریزید. بگذارید تمام شب همانطور بماند و صبح توسط یک اسفنج آن را تمیز کنید.

بیشتر آلودگی ها باید رفع شده باشد اما اگر موادی باقی مانده اند فقط کمی جوش شیرین بیشتر و اندکی سرکه سفید اضافه کنید. این ترکیب شروع به حباب زدن می کند اما برای 30 دقیقه آن را رها کنید و سپس قادر خواهید بود باقی مانده آلودگی را از بین ببرید.

جوش شیرین و آبلیمو – شیشه هایی براق

اگر می خواهید رنگ تیره ای که شیشه اجاق گاز را فراگرفته تمیز کنید، فقط باید جوش شیرین و آبلیمو را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به شیشه اجاقتان بمالید و برای 30 دقیقه بگذارید. وقتی آن را بشویید شیشه اجاق گاز تمیز و براق خواهد شد.

مانند همیشه، پیشگیری بهتر است. پوشاندن سطح اجاق گازتان با ورقه ای فویل می تواند کمک بزرگی باشد. برای جلوگیری از جمع شدن مواد چرب، اسفنجی را در سرکه فرو ببرید و تمام سطوح اجاق را منظم پاک کنید.

 

ibanoo.ir

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • 1 − 1 =

تماس سریع
×

Powered by ESKANMAG IT

× پشتیبانی آنلاین